“Brottrunk” un beyin sağlığına faydaları nelerdir?

İnsan vücudundaki bakterilerin büyük kısmı bağırsaklarda bulunduğu halde, nasıl oluyor da beyini bu kadar çok etkileyebiliyor? Aslında, bilim adamları bu bakterilerin mental sağlığınız için gerekli olduğunu fark etmeye başladılar. Yeni araştırmalar sonucunda, bu bakterilerin beyniniz ve zihinsel sağlığınız için de faydalı olabileceği bulundu.

Probiyotikler

Probiyotikler, tüketildikleri taktirde, insana fayda sağlayan mikroorganizmalardır. Dünya genelinde bu mikroorganizmalar içerisinde öne çıkan ve üzerine en çok araştırma yapılan “Lactobacillus”un en önemli bakteri grubu olarak yaygın bir görüş hakimdir. “Lactobacillus” grubuna mensup “Lactobacillus Reuteri” de “Brottrunk” un özünü oluşturur. Bu sayede “Brottrunk” probiyotik özellik gösterir ve sağlığınız için önemlidir.

İnsan vücudunda 100 trilyondan fazla sayıda ve 1800’den fazla türde mikroorganizma yaşamaktadır. Sağlıklı bir insanda bu mikrobiyota, hayatta kalmanız da dâhil olmak üzere birçok farklı görevde size yardımcı olur. Bağırsaklarınızda bu mikrobiyotanın 2/3’si yaşamaktadır. Birbirinden farklı türde iyi ve ya kötü mikroorganizmalar sizin fizyolojik ve mental sağlığınızda önemli rol oynarlar. Probiyotiklerin önemi ise burada ortaya çıkmaktadır. Probiyotik sözcüğü her ne kadar modern hayatla hayatımıza dâhil olmuş gibi gözükse de, tarihi Eski Mısır’a kadar dayanır. Ancak ilk “probiyotik” terimi olarak modern terminoloji ve tanımıyla 1974 yılında Parker tarafından kazandırılmıştır.

Probiyotiklerin bağırsaklarınıza yerleşerek sizlere çok farklı konularda fayda sağladığı istatistiksel olarak kanıtlanmıştır.

Probiyotikler & Beyin

Bağırsaklar ve beyin fiziksel ve biyokimyasal olarak her an birbirlerine bağlıdır. Fiziksel bağlantı, vücudun tüm faaliyetlerini kontrol eden merkezi sinir sistemindeki vargus siniridir. Bu sinir barsaklar ve beyin arasında sinyaller gönderir. Beyin abu sayede bağırsak mikroplarınızla bağırsaklara da bağlanır. Ürettikleri moleküller beynin tespit edebileceği sinyaller olarak vargus siniri ve bağlı bulunduğu merkezi sinir sistemi tarafından beyne iletişir.
Dolayısıyla bağırsaklarınızdaki her şeyden anında beyninizin de haberi olacağı anlamına gelir. Bağırsaklarınızda yer alan bakteriler, kısa zincirli yağ asitleri, nörotransmiterler ve amino asitler gibi farklı bileşikler üretebilir. Bu maddelerin birçoğunun beyinde etkileri vardır. Beyinin fiziksel ve mental sağlığına etki edebilecek maddeler üretmeye ek olarak, bağırsak bakterileri de iltihabı ve hormon üretimini kontrol ederek beyni ve merkezi sinir sistemini etkileyebilir.

“Dysbiosis” denilen ve bağırsaktaki biyolojik dengenin, çeşitlilik ve gücün azalması anlamına gelen yeni bir sağlık sorunudur. Bu, kronik enflamasyona da yol açabilen, hastalığa neden olan bakterilerin varlığından kaynaklanabilir. Ve Probiyotikler ile tedavi edilebilir.
Obezite, kalp hastalığı, tip 2 diyabet ve diğer hastalıkları olan kişilerde değişmiş ve bozuk bir mikrobiyota gözlenmiştir.
Bazı çalışmalar “Lactobacillus” grubu probiyotiklerin mikrobiyotayı sağlıklı bir duruma getirebileceğini ve bu hastalıkların semptomlarını azaltabileceğini göstermiştir.
İlginç olarak, bazı çalışmalar belirli zihinsel bozukluğu olan kişilerin de değişmiş ve yapısal olarak bozulmuş bir mikrobiyota sahip olduklarını göstermiştir.
Bağırsak ve beyin birbirine bağlı olduğundan ve bağırsak bakterileri beyni etkileyebilecek maddeler ürettiğinden, probiyotikler beyne ve zihinsel sağlığa fayda sağlayabilir.
Zihinsel bozukluklar dahil olmak üzere bir dizi hastalık, bağırsaklarda bulunan zararlı ve hastalık yapan bakteri türleri ile ilişkilidir. Bazı probiyotikler, semptomları azaltmak için sağlıklı bakterileri geri kazandırabilir.
Probiyotik Takviye Almak Stres, Anksiyete ve Depresyon Belirtilerini Azaltabilir
Stres ve anksiyete giderek yaygınlaşmakta ve depresyon dünya çapında hastalığın önde gelen nedenlerinden biridir. Bu streslerin bir kısmı, özellikle stres ve endişe, stres hormonu olan yüksek kan kortizol seviyeleri ile ilişkilidir. Çalışmalarda, probiyotiklerin klinik olarak tanı konmuş depresyon hastalarını nasıl etkilediğini incelemiştir;
Çalışmada, sekiz hafta boyunca Lactobacillus tüketmenin depresif belirtileri önemli ölçüde azalttığını. Bu probiyotiklerin ayrıca hastalarda inflamasyonu azalttığı gözlemlenmiştir.
Diğer bir çalışma da, bireylerde probiyotiklerin depresif belirtileri nasıl etkilediğini incelemiştir. Sağlıklı insanlarda bazı probiyotikler azaltabileceği gözlemlenmiştir.
Anksiyete belirtileri;
Depresif belirtiler;
Psikolojik rahatsızlıklar;
Akademik stres;
Sonuç olarak “Lactobacillus” grubuna ait probiyotikler kişilerde anksiyete, stres ve depresif belirtileri azaltabilir.
Probiyotik Takviye Almak, İrritabl Bağırsak Sendromu Belirtilerini Azaltabilir.

Anksiyete ve depresyon IBS hastalarında yaygındır. İlginç bir şekilde, IBS’li insanlar da dengesiz bir mikrobiyota sahip olma eğilimindedir. Birçok çalışma, probiyotiklerin, ağrı ve şişkinlik dahil, IBS semptomlarını azaltabileceğini göstermiştir.
Sonuç olarak, IBS genellikle yüksek düzeyde endişe ve depresyon ile ilişkilidir. Probiyotiklerin IBS semptomlarını azaltmaya yardımcı olduğu görülmektedir.
Bir çalışma, katılımcıları dört hafta boyunca günde sekiz farklı Lactobacillus içeren probiyotik bir karışımla tedavi etti. Araştırmacılar, bu çalışmanın sonucunda takviyeleri almanın katılımcıların üzücü bir ruh hali ile ilgili olumsuz düşüncelerini azalttığını gözlemlediler.
Bazı Probiyotiklerin Travmatik Beyin Hasarından Sonra Yararları Olabilir
Travmatik beyin hasarı genellikle yoğun bir bakım ünitesine alınmayı içerir. Bu süre zarfında, gıda genellikle enteral olarak verilir. Bazı durumlarda solunumun enfeksiyon riskini artırabilen bir tüp ile desteklenmesi gerekir. Travmatik beyin hasarı olan kişilerde enfeksiyonlar başka komplikasyonlara yol açabilir. Bazı çalışmalar, bazı probiyotiklerin enteral beslenmeye eklenmesinin, travmatik beyin hasarı olan hastalarda enfeksiyon sayısını ve yoğun bakım ünitesinde geçirdikleri süreyi azaltabildiğini bulmuştur.

Makaleler